Summer :)

24. července 2008 v 23:37 | BitcH |  Rady atd ..:)
Potřebovala bys něco málo shodit do plavek, aby ses líbila? Máš teď ideální příležitost. Pokud jsi ještě nezačala, neváhej a jdi do toho! A jestli ti zrcadlo, ve kterém se prohlížíš, říká: "Copak nám to tam narostlo za špíčky, to je ale pořádná zásobička tuku…", ber to jako výzvu a chytni ji za pačesy. Tělo ti samo do plavek nezhubne. Sweet ti přináší několik rad.

Představa letního sluníčka, modré oblohy, smyslných pohledů mladíků vyzývá k tomu zamyslet se nad svou životosprávou. Není třeba držet drastické i méně drastické redukční diety, ale úpravou svého jídelníčku a s čerstvým ovocem a zeleninou se klidně můžeš pustit do boje s nadbytečným sádlíčkem. Ovoce i zelenina umějí totiž elegantně "obalamutit" tukové buňky, a toho je třeba využít. Do svého jídelníčku rozhodně zařaď čiré zeleninové a luštěninové polévky. Jsou to totiž šikovné zlodějky tuků. Možnosti a kombinace jsou téměř nevyčerpatelné. Se zdravou stravou jde ruku v ruce samozřejmě i pohyb. Také sportovní aktivity všeho druhu ti pomohou přečkat zimní období. Ale o tomto tématu si povíme v některém dalším pokračování.


JÍME ZDRAVĚ

Už ses rozhodla, že tvoje váha není ideální? Jsi si jistá, že chceš shodit nějaké to kilečko? Uvědomuješ si, že redukce hmotnosti není otázkou několika dní, ale několika měsíců? Víš, že spousta přátel tě bude pokoušet, ať vědomě či nevědomě? Jsi přesvědčena, že to zvládneš? Ale už dost otázek. Jestli odpovídáš kladně, nezbývá ti nic jiného než to dokázat a proměnit svou postavičku ve výstavní artikl. Nenech se létem zaskočit!

Cíle

Raději si vytyč menší cíle. Není možné zhubnout 10 kilo za 2 měsíce. Ideální je shodit 2 - 3 kilogramy za měsíc, aniž bychom škodili zdraví a tělu. Při stanovení vysokých cílů budeš většinou na veškeré snahy zhubnout rezignovat a zákonitě dojdeš k názoru, že to nemá smysl. Pokud se při hubnutí budeš snažit pozitivně myslet, máš zajištěných 25 procent úspěchu. Ber hubnutí jako hru, a ne jako povinnost a nutnost.


• Pokus se myslet pozitivně a nehledej za každým svým dekagramem nadváhy osobní tragédii.

• Zatoč se svými komplexy a nech se inspirovat.

• Zbav se některých nezdravých stravovacích návyků: např. * když ti obzvlášť chutná, sníš toho mnohem více, než by bylo zdrávo, a pak ti je "těžko" a možná máš i výčitky svědomí… * celý den hladovíš a večer "vypleníš" lednici… * "ujíždíš" na jídlech z fast foodu, kde na tebe čekají energetické bomby… * je pro tebe nemyslitelné být jeden den bez milované pizzy…

• Nic není problém, jen musíš chtít vykročit do jarních měsíců tím správným směrem, a než vypukne tolik očekávané léto (a s ním i tolik očekávané prázdniny), bude tvoje postavička připravena vklouznout do bikin bez ztráty květinky.

Pokud se rozhodneš zhubnout, zapomeň na to, že přestaneš jíst. Tudy cesta skutečně nevede. Hladovění není řešení a diety postavené na striktním vyloučení určitých typů potravin nebo živin mohou sice vést k rychlejšímu úbytku váhy, ale hrozí při nich takzvaný jo-jo efekt, tedy opětovné tloustnutí. Důležité je zbavit se přebytečných kil, ale přitom dát svému tělu všechno, co potřebuje. Změna stravovacích návyků ti prospěje nejvíc. Pravidelná nízkokalorická strava je nad všechny kouzelné diety a zázračné návody jak zhubnout a bez problému si uchovat svoji novou skvělou váhu. Opravdu to není složité, musíš se jen zamyslet nad svým jídelníčkem, zbavit se nezdravých návyků a nenechat se odradit.

Netrap se dietami, stačí, když si jídlo rozdělíš na pět malých porcí denně a snížíš objem toho, co jíš. Je dobré alespoň orientačně vědět, jakou energetickou hodnotu jednotlivé potraviny mají. Vybírej si méně tučná jídla, jez hodně ovoce a zeleniny. Dej přednost ovocným nebo zeleninovým salátům před lahodnou vepřovou pečínkou. Koláče a buchty od maminky, i když jsou móóóc dobré, vyměň za corny nebo müsli tyčinky, které jsou také chutné, ale zároveň zdravé, lehce stravitelné, obsahují důležitou vlákninu, vitaminy a minerály. Jsou ideální na dopolední i odpolední svačinky. Nezapomínej dodržovat pitný režim, protože i v zimních měsících bys měla vypít dva litry tekutin denně. Pitný režim ale neřeš Coca-Colou ani jinými nápoji, jež jsou zásobárnou cukrů.

Zdravé nápoje pro každý den

Čerstvě připravená šťáva z pomerančů, grapefruitů, rajčat nebo z mrkve ti pomůže zahnat nejen hlad, ale také dodá tvému tělu energii, tolik potřebnou v tomto zimním období. Do nového dne můžeš také vstoupit vyzbrojena vitaminovou bombou v podobě ovocného nebo zeleninového koktejlu. Příprava není nikterak složitá, možnosti a kombinace jsou téměř nevyčerpatelné a při troše šikovnosti to určitě zvládneš. Zde je několik tipů, jak jednoduše na věc můžeš jít, a to ze snadno dostupných zdrojů. Zkus třeba rajčatový, mrkvo-broskvový koktejl nebo zeleninový džus s paprikou či džus z červené řepy. Také nápoj z červených pomerančů není k zahození. Čerstvé ovocné šťávy jsou mimo jiné bohaté na vitaminy a všeobecně platí, že čerstvé rovná se zdravé!


PRAVDA, NEBO LEŽ?

Hlídáš si váhu a ráda by ses zbavila několika kil, která máš navíc? Každý z nás ví, že pokud chce mít štíhlejší postavu, musí se o to přičinit. A jak? Pohybem a dobře zvolenou stravou, ale to jistě víš, bylo to již řečeno mnohokrát.

Od pěti večer se nesmí jíst
Tohle je velký nesmysl. Důležité je nejíst 2 - 3 hodiny před spaním. Večeře by měla být lehká a spíše obsahovat bílkoviny než sacharidy. Pokud vstáváme v sedm hodin ráno a spát chodíme v jedenáct, je nesmysl trápit organismus hlady, když to není potřeba. Klidně si můžeme dát lehkou večeři třeba v osm večer.

Bez cukru se hubne lépe
To je částečná pravda. Pokud jsme vždy holdovali sladkostem a přestaneme je jíst, začneme i hubnout. Otázkou zůstává, jak dlouho nám vydrží nadšení nejíst oblíbenou čokoládu, když jsme si ji každý den dopřávali. Tělo však cukry potřebuje k tomu, aby fungovalo, proto bychom cukr neměli vynechat úplně.

Stačí jíst zdravěji a na množství nezáleží
Velký omyl! Většina rostlinných tuků a tmavého celozrnného pečiva má stejnou energetickou hodnotu jako živočišné tuky a světlé pečivo. Liší se v tom, že obsahují zdravější živiny. Také oblíbené džusy (kupované) jsou velmi kalorické, proto si je ředíme vodou nebo minerálkou. Jíme sice zdravěji, ale energetický příjem je stejný. Takže bez pohybu stejně nezhubneme.

Cvičení hubnutí nepomáhá
Velká chyba. Pohyb samozřejmě pomáhá hubnutí. Zvyšuje výdej energie. Je však důležité vědět, co cvičit. Také bychom měli cvičit dostatečně často, intenzivně a dlouho. Pokud cvičíme pouze 10 minut denně nějaké běžné cviky ze školy, je vynaložené úsilí v podstatě zbytečné. Tuky se začnou spalovat až po půlhodině intenzivního cvičení! Navíc svaly jsou těžší než tuky! Záleží na tom, jestli chceme posílit svaly nebo shodit tuky. Všeobecně se ví, že čím více máme svalové hmoty, tím lépe a rychleji se tuky spalují. Je třeba vědět, že plaváním hodně posilujeme svaly. Při častém pohybu ve studené vodě se ale budou tuky více ukládat. Proto je nutné kombinovat plavání s jiným sportem.

Začnu hodně cvičit a zhubnu
V tomto případě je na místě spíše opatrnost. Hubnutí bez pohybu a cvičení sice nejde, ale pokud nemáme dostatečnou kondici, říkáme si o problémy. Nevhodné cvičení nebo přílišné zatížení některých částí těla poškozuje kloubní systém, kosterní systém a hlavně způsobuje křeče. Hlavně ale způsobuje fyzické vyčerpání. Kondici je třeba zvyšovat postupně a rovnoměrně.

Kdo hubne, ten musí hladovět
Největší chyba, která se dělá. Hlad je přítel obezity! Vždy je třeba jíst a to častěji a menší porce. Samozřejmě se musí nad jídelníčkem přemýšlet. Někomu může vyhovovat méně časté jídlo, ale je třeba hlídat si vyváženost jídelníčku. Navíc hladovění dělá z hubnutí velké utrpení a člověk pak všechno spíše vzdá. Hlad tělo oslabuje, takže si koledujeme o vážné zdravotní potíže.

Já prostě nemůžu zhubnout
To také není pravda. Tedy pokud nevážíme 40 kilo při výšce 160 centimetrů. Většinou se ukáže, že při hubnutí děláme chybu. Sice jíme málo, ale většinou ke zdravému jídlu hodně mlsáme. Nebo jíme zdravě, ale energetický výdej je menší než příjem. A to je velká a dalo by se říci zásadní chyba.

Nadváhu/obezitu jsem zdědila
Spousta lidí poukazuje při své nadváze nebo obezitě na to, že ji mají v genech a nic s tím nemůžou dělat. To je ale velký omyl. V takových případech se dědí spíše špatný životní styl, odpor ke sportu nebo pohybu a hlavně špatné stravovací návyky. Tohle všechno se však dá odstranit. Stačí jen chtít. Pouze u minima lidí se prokáží opravdové zdravotní problémy nebo vliv dědičnosti. Většinou pak zdravotní problémy přicházejí s nadváhou.


Minitestík:

1. Který tuk má nejvíce kalorií?
a) máslo
b) sádlo
c) olej

2. Co se doporučuje pít po sportovním výkonu?
a) sycená voda
b) nesycená voda s ovocnou šťávou
c) nesycená voda s přídavkem cukru

3. Která z uvedené zeleniny obsahuje nejvíce vitaminu C?
a) květák
b) červená paprika
c) špenát

Správné odpovědi: 1c, 2c, 3b.

Všem držím palečky, ať se každé z vás podaří dosáhnou toho, co jste si předsevzaly, ale nepřehánějte to. Zdravíčko máme všichni jen jedno. Přeji vám veselé a zdravé hubnutí.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Yane Yane | Web | 24. července 2008 v 23:49 | Reagovat

zaujimawe......ale 2-3 kila za mesiac...je pre mna dost malo....ja musim co najwac....:((((ale uz newladzem ...FnuQ....ale idem sa swojim cielom...:(((tak sa drz pa

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama